Klachtenservice

Op deze pagina vind je op welke manier je jouw klacht bekend kunt maken, zodat de klacht naar ieders tevredenheid kan worden opgelost. 

Terug naar Klantenservice
hello banner background image

Heb je een klacht?

We vragen je vriendelijk om je klacht via de e-mail ([email protected]) aan de afdeling klantcontact door te geven.

Houd hierbij rekening met het volgende: 

  • Meld transportschade of onjuistheden bij je bestelling binnen 3 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Volg voor het indienen van een klacht over hout de onderstaande stappen.

Klachten over hout

1. Kijk op 'Voor je koopt'

Kijk op onze website op de pagina 'Voor je koopt'. Hier kun je zien wat de toegestane eigenschappen van het betreffende product zijn. 

Ga naar 'Voor je koopt' ›

2. Vergelijk de kenmerken

Vertonen de geleverde producten vergelijkbare kenmerken als omschreven? Dan vallen deze binnen de marge en zijn de betreffende kenmerken inherent aan het product. Je kunt hier geen klacht voor indienen. Als je andere vragen hebt over het product staan onze medewerkers klaar om eventuele aanvullende uitleg te geven. 

Naar 'Klantenservice' ›

3. Meld je klacht

Zijn de gebreken omvangrijker of anders van aard dat getoond? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen via onderstaande link. Voeg hierbij: 

  • Je naam en ordernummer
  • Foto's van de kwaliteitsgebreken (zie hieronder).
  • De gemeten afwijking(en). 
Stuur een mail met uw klacht ›

Afhandeling

Bevestiging 

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Onze medewerkers zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen. 

Antwoord 

We zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen we je hiervan op de hoogte stellen. 

Waarborg

Thuiswinkel

Mocht je dit proces niet op prijs stellen, dan kun je ook het klachtenformulier op de website van Thuiswinkel (thuiswinkel.org), waar Yurrt bij is aangesloten, invullen. 

Geschillencommissie

Is de klacht door hun bemiddeling nog steeds niet opgelost? Dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (SGC). Klik hiervoor op deze link. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. ​

Omruilen

Moeten er producten omgeruild worden? Dan verdient het ten alle tijde de voorkeur dat je de producten zelf in de winkel komt omruilen. Op deze manier ben je verzekerd van de juistheid en kwaliteit van het product en kunnen er geen beschadigingen optreden tijdens transport.

Thuisbezorgd? 

Wanneer je bestelling thuisbezorgd is, kunnen we de gebrekkig gebleken producten éénmalig bij je thuis omwisselen. Dit duurt gewoonlijk een week, afhankelijk van het product kan het langer duren. 

Zelf omruilen

Heb je je bestelling afgehaald of wil je graag de nieuwe producten zelf afhalen? Dan kun je de nieuwe producten, wanneer deze gereed zijn, in onze winkel komen omruilen. 

Onnodig retour? 

Mochten de retour ontvangen producten niet de eigenschappen vertonen zoals gepretendeerd in de aanvraag, dan worden de extra geleverde producten en eventuele transportkosten alsnog in rekening gebracht.